søndag den 2. december 2012

I sne står urt og busk i skjul....



Hyggeligt decembervejr. Det er hvidt udenfor, solen skinner, det er så smukt. Det gør ikke mig noget, hvis temperaturen holder sig på frysepunktet nu, så sneen kan blive liggende. Der behøver ikke komme mere, så kan vi jo alle komme omkring. I foråret skiftede vi vores gamle kummefryser ud med en skabsfryser. Nu er vi jo stort set kun to til hverdag, så det måtte kunne slå til. Men nej, i sidste uge lavede jeg en stor portion leverpostej, det fik jeg med nød og næppe stoppet i. I fredags fik vores søn og svigerdatter en kvart ko, men da de ikke koger suppe, spurgte de om jeg ville have suppekød og ben. Selvfølgelig ville jeg da det. Der blev kogt to store gryder suppe. Så måtte jeg altså på handelen og købe en lille kummefryser, som kan stå i udhust, til det vi ikke bruger af dagligt. Juleforberedelserne er så småt igang. Weekenden er gået med at få skidtet jævnet lidt. Julepynten er fundet frem. Kalenderdekorationen og adventskransen er lavet.

 
 Strømpebestillingen til vores ven er færdig. Jeg strikker lige nogle par mere til drengene, der er altid afsætning på dem. Aftensmaden er nem, oksekød med sur sød sovs. God første søndag i advent

2 kommentarer:

  1. Hvor er du altså flittig med alt den madlavning fra bunden. Håber du ahr købt fryseren stor nok nu du er ved at købe en ekstra. Fortsat god søndag til dig :))

    SvarSlet
  2. Fine strømper, dem kan jeg godt forstå der er afsætning på.
    Tillykke med den nye fryser.

    SvarSlet